A briteknél az influ marketing is sokkal fejlettebb

649870

Budapesten az Eco-office közösségi irodában tartotta Youth Meetingjét a Worldcom, ahol fiatal európai pr-szakemberek osztották meg egymás között tapasztalataikat.

A 2019-es Worldcom Youth Meetingre közel 30 fiatal pr-szakember látogatott el és vett részt a Próbakő Kommunikáció szervezésében egy kétnapos szakmai konferencián. Szakmai előadások meghallgatása és saját esettanulmányok megosztása után egy fiktív kommunikációs kampány kidolgozását is feladatul kapták a fiatalok – számolt be az ügynökség a nemzetközi eseményről a Kreatívnak.

Az esemény szervezésének hátterében az áll, hogy a Próbakő Kommunikáció tagja a Worldcom PR Group globális ügynökségi hálózatnak, amely helyi kommunikációs ügynökségeket kapcsol össze a világon. A Worldcom nemzetközi csapatában közlésük szerint több mint 2000 kommunikációs szakértő dolgozik 6 kontinens 49 országának 115 városában. A közel egy évtizede útjára indított Worldcom Youth Meeting a globális ügynökséghálózat legfontosabb, fiatalokat célzó szakmai kezdeményezése és nem először hozták Budapestre. Az eseményre 12 országból érkeztek a pr szakma harminc év alatti képviselői, többek között Németországból, Angliából, Belgiumból, Hollandiából, Dániából, Olaszországból és Törökországból látogattak el Budapestre.

 

Csoportkép a résztvevőkről az Eco-office közösségi irodában

A szakmai program idén két téma köré szerveződött: influencer-kampányok a B2B és a B2C területen, valamint az országmárkázás. A kétnapos meeting során a külsős előadások mellett szakmai tapasztalataikat is megosztották egymással a résztvevők.

„A kommunikációs iparág egyéb szegmenseihez hasonlóan az influencerek világa is az angoloknál tűnik a legfejlettebbnek. Ott a tűpontos briefelés az alapja mindennek, így sokkal részletesebb és mélyebb megoldások születhetnek. Hazánkban sajnos még (mindig) nem pontosan tudják a cégek, hogy mihez kezdjenek az influencer vonallal, sok a bizonytalanság, hogy márkaépítésre vagy inkább eladásösztönzésre használják. A szigetországban sokkal célirányosabban keresik meg őket” – összegezte az esemény egyik fontos szakmai tapasztalatát R. Nagy András, a rendezvényt a kezdetek óta szervező Próbakő Kommunikáció ügyvezetője, a Worldcom EMEA régiójának igazgatósági tagja.

R. Nagy András

R. Nagy András

A konferencia első napján az esettanulmányok mellett a vendégelőadóké volt a terep. Az egyik legismertebb hazai LinkedIn szakértő, Pécsi Ferenc abba engedett betekintést, hogy az alapvetően fogyasztói kommunikációra használt influencer-megoldás hogyan alkalmazható a B2B kommunikációban. A METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánja Papp-Váry Árpád „Országok, mint brandek” című előadása nagy sikert aratott, a résztvevők rengeteg kérdéssel bombázták őt. (Papp-Váry Árpáddal a Kreatív hamarosan megjelenő, júniusi lapszámában interjút is olvashattok majd! – a szerk.) Ezután a kifejezetten fiatalokra specializálódott POME médiaügynökség mutatta be saját, fiatalokat célzó influencer kampányait.

Papp-Váry Árpád előadása

A résztvevők ezt követően 4-5 fős csapatokban láttak neki egy fiktív kommunikációs feladat megoldásának. „A Worldcom hálózatban általában a cégvezetők, illetve senior szakemberek állnak napi kapcsolatban egymással, leggyakrabban mi veszünk részt a nemzetközi meetingeken is. Közel egy évtizede éppen azért találtuk ki a Youth Meetingeket, hogy a fiatalabb kollégák is megérezhessék a „Worldcom-feelinget”, ők is találkozhassanak egymással és dolgozhassanak közös feladatokon. Az már csak hab a tortán, hogy mindez egy ilyen jó hangulatú, kötetlen rendezvényen történik itt Budapesten” – foglalta össze R. Nagy András, a rendezvény célját.

Szerényi Szabolcsfőszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei
(forrás: Kreatív Online)